Lid zijn

LID ZIJN:

SV Valkenswaard is een gemoedelijke vereniging waarbinnen het voetbal en alles wat daarmee samenhangt een belangrijke rol speelt. Waar ieder lid, recreatief of prestatief, voldoening kan vinden. Een club in beweging, met veel positieve inbreng en beleving van leden en ouders. Niet alleen het sportelement heeft een prominente plaats binnen de vereniging, maar ook gezelligheid en vriendschap. Ook de wijze waarop we met elkaar omgaan is minstens zo belangrijk. Waarden als fatsoen, respect en verantwoordelijkheidsgevoel staan hoog in het SV Valkenswaard vaandel.

Wij willen als vereniging dat zowel de leden zich bij ons thuis voelen als ook de partner, ouder(s)/verzorger(s) van onze leden.

Bij SV Valkenswaard geven we alle spelers een goede voetbalopleiding. De ontwikkeling van de individuele speler staat centraal in relatie tot zijn/haar talent en ambitie.

In de eerste voetbaljaren (JO6 tot en met JO16) wordt de nadruk gelegd op de ontwikkeling van de technische vaardigheid, wennen aan posities, maken van acties, enthousiasme en plezier. Vanaf de JO17 wordt meer nadruk gelegd op tactische vaardigheid, samenspel, discipline, concentratie, eigen verantwoordelijkheid en karakter.

Om een goed niveau in de begeleiding van de teams te behouden, gaan ieder jaar enkele trainers op trainerscursus bij de KNVB. Ook hebben we 5-6 keer per jaar overleg met de trainers, onder leiding van de Technisch Coördinator. Dit Technisch Overleg streeft ernaar de trainingen per leeftijdscategorie op elkaar af te stemmen en om tot goede indeling van de teams te komen.

Vanaf de tweedejaars JO9 t/m de JO19 worden de spelers op basis van kwaliteiten en capaciteiten in de verschillende teams ingedeeld. Per leeftijdscategorie maken we zoveel mogelijk onderscheid in eerste- en tweedejaars spelers.

Prestatief of recreatief: elke speler blijft altijd in beeld bij SV Valkenswaard.

In de jeugdafdeling staan in algemene zin de 3 P's centraal; Plezier, Prestatie en Presentatie.

Praktische zaken

Om zaken rondom onze voetbalclub goed te organiseren hebben we richtlijnen opgesteld.

Klik hier om deze te lezen!

Competitie zaken

Om onze teams wedstrijden te kunnen laten spelen zijn hieromheen veel taken en afspraken.

Klik hier om hierover verder te lezen!

Team zaken

Onze teams worden zorgvuldig samengesteld. Hierover zijn diverse afspraken gemaakt.

Klik hier om deze te lezen!