Praktische zaken

Velden

De vereniging beschikt over 1 kunstgrasveld (hoofdveld) en 4 grasvelden. Het hoofdveld heeft een tribune. De indeling van de te spelen wedstrijden over de velden wordt verzorgd door het wedstrijdsecretariaat. Zij regelen op de zaterdagen en zondagen de gang van zaken op de velden, delen kleedkamers in, zorgen ervoor dat leiders de pupillengoals klaarzetten en opruimen en controleren of deze goed zijn vastgezet i.v.m. de veiligheid. Het wedstrijdsecretariaat geeft op een bord vlak naast de kantine aan op welk veld welke wedstrijd plaatsvindt en in welke kleedkamer welk team mag plaatsnemen. De Technisch Jeugdcoördinator regelt de indeling van de trainingstijden en indeling van de trainingsvelden. Dit wordt besproken met de voetbaltechnische commissie.

Gebruik van velden tijdens de training

Voor het gebruik van de trainingsvelden geldt een aantal regels:

• Na elke training moeten de materialen netjes in het materialenhok worden teruggelegd (ballen zichtbaar tellen vóór de training en ná de training).
  • Tijdens de wintermaanden doet de terreinmanager de lampen aan/uit.
  • Gebruikte doeltjes moeten aan de rand nabij de kantine worden teruggezet.
  • Alleen trainers en leiders (of spelers met begeleiding) komen in het materialenhok.

Als de grasvelden worden afgekeurd door de gemeente Valkenswaard, zal dat via de bekende Whatsapp groepen kenbaar worden gemaakt. Op het kunstgrasveld geldt dan een aangepaste trainingsindeling.

Kleedkamers

Na afloop van wedstrijden en trainingen is het de bedoeling dat de kleedruimte schoon wordt achtergelaten. Leiders en trainers zijn hiervoor eindverantwoordelijk en moeten dit controleren. Alleen zo kunnen we met ons allen de boel netjes houden!

Douchen

Na elke wedstrijd is het voor alle spelers, van alle leeftijden, verplicht te douchen, tenzij dit om medische redenen niet is toegestaan. Dus badslippers, handdoek en overige douchespullen mee. Ook na de training kan er door alle pupillenteams worden gedoucht, mits onder begeleiding. Voor juniorenteams is het mogelijk na de training te douchen op het sportpark. E.e.a. in overleg met teamleiding.

Kantine

SV Valkenswaard beschikt over een kantine met een goede bezetting. Deze kantine is open tijdens wedstrijden, trainingen en toernooien. De kantine mag niet worden betreden met voetbalschoenen. In de hal voor de kantine staat een rek waar spelers de tassen in kunnen zetten.

Alcohol en roken

Sinds 2020 zijn we een rookvrije vereniging. Niemand rookt en degene die dat wel doet wordt vriendelijk,doch dringend,verzocht dit niet te doen.

Er mag op / rondom de velden geen alcohol gedronken worden. Beneden de 18 jaar en voor 13:00 uur wordt er geen alcohol geschonken.

Parkeren

SV Valkenswaard heeft voldoende parkeergelegenheid voor fietsen, scooters en auto's. Fietsen en scooters moeten in de daarvoor geplaatste fietsenstalling en rekken worden gezet en mogen niet in de looppaden naar de velden/kantine staan. Zo kan iedereen veilig het park betreden en is de toegang voldoende gewaarborgd voor hulpdiensten. Auto's kunnen op de daarvoor bestemde plaatsen geparkeerd worden.